Schrijfworkshop Helpalot
Locatie
Libertas, Arnhem
Datum
Voorstel verstuurd voor 14 of 15 juli.
Aantal
minimaal 6, max 12
Kosten voor ruimte Libertas
Het moet Libertas 100 euro aan drankjes opleveren, of anderzijds dat bedrag
Kosten deelname
- We zouden kunne zeggen 1e drankje gratis (bij prijs inbegrepen).
- Deelname bijv. 25 euro
minimale inkomsten: 6 * 25 = 150 euro
max: 12 * 25 = 300
Overige kosten
- Reiskosten Julius & Marjolein. Ongeveer 30 euro
- Materiaalkosten: 10 euro
- Drankjes (voor onszelf en de ‘1 gratis’) uitgaaande van 10: ongeveer 50 euro
Winst bij 10 personen (zonder onze uren)
250 – 90 = 160 euro
Als je 4 euro p.p. rekent voor alles (mails, meetings, social media, etc), dan levert dat 160 / 8 = 20 euro/uur.
Marketing & media
- Content voor onze website pagina maken, zelfde content (afbeeldingen, teksten, doorsturen aan Libertas
- Foto’s maken
Wie
Alwin en Pieter kunnen niet 15 juli. Alwin reist die dag terug naar huis. Pieter moet werken
Wietse kan wel trwns
Lijkt me goed om evt de di 14 juli nog te proberen ivm Alwin.
Nog geen antwoord van Libertas trwns
Taal
1e workshop in Engels of Nederlands?
Thema
Opmerkingen Julius uit chat
ideetjes voor thema:
“Words that helpalot”
zien we zo’n thema eigenlijk als een soort voorzet?
“Mag ik je vastpakken?”
“Mijn algoritme”
Of als een thema gewoon?
“lostlaten”
of leuker,
“vastlaten”
iets technisch?
“aanscherpen door woordduiden”
met mening?
“pleidooi voor het instituut”
ik schrijf maar wat, om mogelijk je gedachtes in gang te zetten 🙂
——- Original Message
On Friday, 06/12/26 at 14:34 programma@abc-libertas.nl wrote:
Ha Marjolein,
Zoals gister telefonisch besproken hierbij nog even de bevestiging van 15 juli. Zondag 12 juli is helaas geen mogelijkheid meer vanwege drukte die week.
Zouden jullie mij het volgende voor volgende week woensdag willen toesturen?
– Foto/flyer afbeelding voor op de website en Social media
– workshop in twee zinnen
– begeleidend tekstje met uitleg over aanmelden e.d. voor op de website.
Mochten jullie nog vragen hebben, dan mail , bel of app gerust!
Marketing
Ieder van ons een uitgebreider perspectief / column over de materie die er voor ons to doet.
Ik (Julius) denk dan aan column op Linkedin, betoog om juist wel met familie en collega’s over politiek te praten, en de dingen die er voor jou toe doen.
Durf te praten, met familie en collega’s over wat er toe doet.
In de kern is alles wat in de maatschappij gebeurt veroorzaakt door de keuzes van mensen. Als we elkaar niet meer begrijpen, dan maken we ergens de verkeerde keuzes. Welke? Mogelijk de keuze om het ‘leuk te houden’ in de familie of op je werk en het niet over politiek te hebben.
Waar en wanneer gaan we het dan wel over politiek hebben? Over hoe we in ons land omgaan met mensen die in de problemen komen? Over waar het pure kapitalisme tekort schiet en regels nodig zijn voor de menselijke maat?
Laten we het bubbelperspectief nemen. Als het probleem is dat er mensen zich groeperen in bubbels met eigen werkelijkheden. Dan is dat comfortabel in de bubbel, en je kunt het vrij lang volhouden om elkaar te negeren en het ‘leuk te houden’. Maar er zijn momenten dat er keuzes gemaakt moeten worden. En dan is het fijn dat we empathie kunnen opbrengen voor elkaars standpunten. Het doorbreken van de bubbels, het leren van hoe andere betekenis geven aan worden, en het delen van jouw betekenis begint bij jou. Nu zeg ik ook graag, de maaschappij, dat zijn jullie. Vind ik leuk klinken.
Als ik shirts zou drukken met ‘Ze willen ons kapot maken’ zou het waarschijnlijk als warme broodjes verkopen. Maar de lat mag wel wat hoger. En we hebben jouw hulp nodig. De gesprekken ‘tussen de bubbels’, waar informatie tussen bubbels onderling gedeeld wordt, moet gebeuren via relaties met een hoog vertrouwen in elkaars goede bedoeling. Het is immers nogal wat als iemand iets zegt dat totaal niet past in je wereldbeeld. De enige relaties die daar tegen bestand zijn, zijn partners, familie en hechte collega’s die al vele jaren samenwerken. Als we het daar ‘leuk houden’, dan geven we de maatschappij op.
Doe je mee met de juiste woorden zoeken? Betekenis geven aan het publieke debat? Schrijf je in voor onze schrijfworkshop.
Aanmeldingen
- Jacqueline Gerritse (jacgerritse@hotmail.com)
- Ik verheug me erop. Iets heel nieuws voor mij.
(Schoonzus/zus van Olga en Gerard) - Details aanmelding: https://helpalot.nl/wp-admin/admin.php?page=flamingo_inbound&post=1123&action=edit
- Gerard en Olga
- Ik verheug me erop. Iets heel nieuws voor mij.